Hoe oud moet je zijn om een zakmes te mogen kopen?

Hoe oud moet je zijn om een zakmes te mogen kopen? Ik weet dat de maximale lemmetlengte van een zakmes 9 cm mag zijn in nederland.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
10K

Het beste antwoord

Messen en de wet

Omdat een mes gebruikt kan worden als wapen -met dat doel is het immers mede voor ontwikkeld- is het hebben van en het gebruik van messen vastgelegd in de wet wapens en munitie : http://www.justitie.nl/onderwerpen/criminaliteit/wapens/categorieen/

In dit deel van de website geven wij u informatie over wat er wel en niet mag volgens de wet. Uiteraard kun je er over het algemeen vanuit gaan dat als je een mes in een winkel koopt, je het ook daadwerkelijk mag hebben in Nederland, mits u de leeftijd van 18 jaar heeft bereikt.
Dat wil echter niet zeggen dat u er zo maar mee over straat mag lopen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik weet dat je in Zweden met elke leeftijd een Zakmes mag kopen ik denk dat dat in Nederland ook zo is
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je Phoenix heeft wel gelijk als je op straat mee loopt denk iemand dat je iets ergs doet en kan voor grote problemen zorgen en er komt garels ze rennen weg enz. Ik denk ook dat je volwassen moet zijn om het te kopen ja een mes kopen dat is niet zo eng maar op straat je weet maar nooit dus als ik jou was zal ik het gewoon als je gewoon oud genoeg bent bij kopen: koop het leg het in een plastic jasje en ga gewoon naar huis net als boodschappen doen!