Wat werkt beter om jonge takken te verhakselen: Een hakselaar met een messen of walsensysteem? En elk merk levert goede betaalbare hakselaars?

Toegevoegd na 8 uur:
betreft: rozentakken, klimop, leilinders..enz. vooral buigzaam en veelal 30cm t/m 1 meter.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Tuin
1.8K

Het beste antwoord

Ik zie dat je nog steeds geen antwoord heb gehad.
Een hakselaar met een wals voor de hobbysector ken ik niet maar is er misschien wel.
Heb er in ieder geval geen ervaring mee.
Gewone hakselaars wel (messen)
Goedkoop en goed werken gaan vaak niet samen.
Ooit een te kleine hakselaar gekocht, waardeloos, je hebt altijd takken die eigenlijk te dik zijn voor de hakselaar.
Vaak gaan die er met een beetje duwen er toch in.
De motor smoort en gaat uiteindelijk stuk.
Ook maakt de motor te weinig toeren waardoor hij te snel bot wordt.
Advies, koop nooit de goedkoopste maar een zwaardere die ook de wat dikkere takken aankan en ga niet uit van de beschrijving die max, takdikte aangeeft, in de praktijk kunnen er minder dikke takken in.
Succes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

om deze vraag goed te kunnen beantwoorden heb je toch wat meer info nodig zoals hoeveel takken wil je versnipperen,hoe dik zijjn deze, zijn ze gebundeld of wil je ze er een voor een insteken. Een huis tuin en keukenhakselaar is bijna altijd een aankoop waar je spijt van krijgt omdat deze apparaten niet geschikt zijn voor het werk wat ze moeten doen,zoals het eerdere antwoord ook al zei de machines kunnen de dikkere takken niet aan waardoor de motor doorbrand,mijn ervaring met mijn tuin is dat ik alle takken na het snoeien bundel en ze dan naar de gemeentelijke vuilstort breng, kost me eeen of twee ritjes en ik heb er minder werk mee omdat je ook bij versnippperen alle takken op moet rapen,als ik ze weg gebracht heb is meteen alles schoon en opgeruimd.